Protokół XXI sesji Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim z dnia 29 czerwca 2004 r.

XXI sesja Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim zwołana przez Przewodniczącego Rady Powiatu Władysława Jagiełłę odbyła się w dniu 29 czerwca 2004 roku w sali konferencyjnej budynku powiatu przy ulicy 11-go Listopada 4 w Bielsku Podlaskim. Obrady XXI sesji rozpoczęto o godzinie 9.00, zakończono o godzinie 11.40.

Sesję protokołowała Joanna Popławska.

Przewodniczący Rady Powiatu – Władysław Jagiełło otworzył obrady XXI sesji Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim stwierdzając, iż zgodnie z listą obecności (stanowiącą załącznik do protokołu) na 19 radnych uczestniczy w nich 16 radnych, zatem obrady są prawomocne.

Radni nieobecni to: Roch Andrzej Charyton, Zdzisław Tworkowski, Helena Buszko.

Przewodniczący Rady Powiatu powitał obecnych na sali radnych Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim, Zarząd Powiatu, Panią Bożenę Zwolińską – Skarbnika Powiatu, Pana Ryszarda Anusiewicza – Sekretarza Powiatu, Panią Ewę Czerwińską – radcę prawnego, Pana Mariana Łuczaja – radnego Sejmiku Województwa Podlaskiego, obsługę sesji Rady Powiatu, oraz zaproszonych gości (lista obecności osób zaproszonych w załączeniu).

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu poinformował o propozycji porządku obrad sesji, który radni otrzymali wraz z zaproszeniem, zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag oraz propozycji zmian.

Wicestarosta Bielski Piotr Bożko w imieniu Zarządu Powiatu zgłosił wniosek – o zdjęcie z proponowanego porządku obrad sesji punktu 12: „Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie wynagrodzenia Starosty Bielskiego”.

Ponieważ radni nie zgłosili kolejnych uwag do proponowanego porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu poddał powyższy wniosek pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 9 „za”, 0 przeciwnych i 7 wstrzymujących się przyjęła wniosek dotyczący zdjęcia z proponowanego porządku obrad sesji punktu 12 o treści: „Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie wynagrodzenia Starosty Bielskiego”.

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu poddał zaproponowany prządek obrad z powyżej przyjętym wnioskiem pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 15 „za”, 0 przeciwnych i 1 wstrzymującym się przyjęła następujący porządek obrad XXI sesji Rady Powiatu:

1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z XX Sesji Rady Powiatu.
5. Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
6. Sprawozdanie z wykonania planu przywrócenia równowagi finansowej w SP ZOZ w Bielsku Podlaskim.
7. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie opinii dotyczącej likwidacji SP ZOZ Wojewódzkiego Zakładu Patomorfologii w Łomży.
8. Przyjęcie sprawozdania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z realizacji zadań w zakresie pomocy i wykorzystania środków PFRON w 2003 roku.
9. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zasad częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłat za pobyt dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej oraz rodzinie zastępczej.
10. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w Statucie Powiatu.
11. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zwolnienia z obowiązku dokonywania dopłat przy zamianie działek pomiędzy samorządem Powiatu Bielskiego a samorządem Województwa Podlaskiego.
12. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Bielskiego na 2004 rok.
13. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie Programu Współpracy Powiatu Bielskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2004 r.
14. Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu powiatu bielskiego podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zleconego zadania.
15. Interpelacje, zapytania radnych.
16. Wnioski i oświadczenia radnych.
17. Zamknięcie obrad.

Ad 4.

Przewodniczący Rady Powiatu przystąpił do realizacji punktu – Przyjęcie protokołu z XX sesji Rady Powiatu, który zgodnie z wymogami Statutu Powiatu wyłożony był do wglądu w Biurze Obsługi Rady Powiatu na 7 dni przed sesją oraz w dniu dzisiejszym, radni mieli zatem czas na zapoznanie się z jego treścią. Przewodniczący Rady Powiatu (po zasięgnięciu opinii obsługi Rady Powiatu) poinformował także, iż w ww. terminie żaden z radnych nie wniósł uwag do protokołu XX sesji.

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag do protokołu. Ponieważ radni nie zabierali głosu i nie zgłosili żadnych uwag do protokołu Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie oraz poddał pod głosowanie kwestię przyjęcia protokołu XX sesji.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 15 „za” 0 przeciwnych i 1 wstrzymującym się przyjęła protokół XX sesji Rady Powiatu.

Ad 5.

Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu Bielskiego w okresie od 28 maja do 28 czerwca 2004 roku przedstawił Starosta Bielski – Sławomir Jerzy Snarski (sprawozdanie w załączeniu).

O godzinie 9.13 na obrady sesji przyszedł radny Zdzisław Tworkowski, od tej chwili w obradach sesji uczestniczyło 17 radnych.

Przewodniczący Rady Powiatu podziękował Staroście Bielskiemu za przedstawienie sprawozdania z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym. Następnie Przewodniczący zwrócił się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag do przedmiotowego sprawozdania.

Radny Marek Antoni Łukaszewicz poprosił o bardziej szczegółowe wyjaśnienie zapisu: Zarząd Powiatu postanowił wystąpić z pismem do Wójta Gminy Rudka w sprawie dokonania zapisu w projekcie Planu Zagospodarowania Przestrzennego wsi Rudka o treści: „dopuszczenie działań adaptacyjnych i inwestycyjnych związanych z urządzeniem szkolnictwa wyższego oraz nieuciążliwych usług podstawowych i ponadpodstawowych dla ludności”. Radny Marek Antoni Łukaszewicz stwierdził, iż jak rozumie dopuszczenie działań adaptacyjnych i inwestycyjnych związanych z urządzeniem szkolnictwa wyższego dotyczy inwestycji i adaptacji pomieszczeń na ww. cel. Radny Łukaszewicz zwrócił się z pytaniem – czy Zarząd Powiatu ujmując zapis o treści: „nieuciążliwych usług podstawowych i ponadpodstawowych dla ludności” miał na uwadze prowadzenie działań komercyjnych.

Starosta Bielski Sławomir Jerzy Snarski odpowiadając na pytanie radnego Łukaszewicza wyjaśnił, iż Gmina Rudka opracowuje Plan Zagospodarowania Przestrzennego Wsi Rudka. Biorąc pod uwagę możliwość wykorzystania obiektów kompleksu pałacowo-ogrodowego Ossolińskich w Rudce do ww. planu zostały wprowadzone zapisy, które umożliwiają prowadzenie działań dotyczących adaptacji lub nakładów inwestycyjnych pod kątem tworzenia szkoły wyższej. Odnośnie usług podstawowych i ponadpodstawowych dla ludności Starosta wyjaśnił, iż umieszczenie tego zapisu umożliwi wykorzystanie w przyszłości do celów komercyjnych niewykorzystanych obecnie warsztatów, obiektów przystosowanych do małej gastronomii.

Radny Marek Antoni Łukaszewicz odnosząc się do wypowiedzi Starosty stwierdził, iż Zarząd Powiatu w stosunku do nieruchomości będącej własnością powiatu bielskiego (położonej na terenie Gminy Rudka) próbuje dokonać zapisu, który pozwoli na adaptację i działania inwestycyjne pomieszczeń dla potrzeb szkolnictwa wyższego. Radny stwierdził, iż zostaną poniesione nakłady na adaptację budynku pod potrzeby szkoły wyższej, natomiast szkoła wyższa na terenie Gminy Rudka może nie zostać utworzona.

Starosta Bielski Sławomir Jerzy Snarski odnosząc się do wypowiedzi radnego Łukaszewicza wyjaśnił, iż w Planie Zagospodarowania Przestrzennego wsi Rudka została zapisana funkcja dopuszczająca możliwość utworzenia na tym terenie szkolnictwa wyższego. Rozszerzenie dotychczasowej funkcji miało na celu zapisanie możliwości prowadzenia działań adaptacyjnych lub inwestycyjnych kompleksu pałacowo-ogrodowego Ossolińskich w Rudce pod kątem utworzenia szkoły wyższej.

Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie kolejnych uwag do przedmiotowego sprawozdania. Ponieważ radni nie zgłosili kolejnych uwag do sprawozdania z pracy Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie.

Ad 6.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Sprawozdanie z wykonania planu przywrócenia równowagi finansowej w SP ZOZ w Bielsku Podlaskim (sprawozdanie w załączeniu).

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu powitał Panią Bożenę Grotowicz – dyrektora SP ZOZ w Bielsku Podlaskim oraz Panią Ewę Korycką-Sarnacką z-cę dyrektora ds. lecznictwa SP ZOZ w Bielsku Podlaskim.

Wicestarosta Piotr Bożko przedstawił wnioski Komisji dotyczące przedmiotowego materiału oraz odpowiedź Zarządu Powiatu (wnioski wraz ze stanowiskiem Zarządu w załączeniu).

Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag oraz zapytań. Ponieważ radni nie zabierali głosu Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie.

Rada Powiatu zapoznała się ze sprawozdaniem z wykonania planu przywrócenia równowagi finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bielsku Podlaskim.

Ad 7.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie opinii dotyczącej likwidacji SP ZOZ Wojewódzkiego Zakładu Patomorfologii w Łomży (przedmiotowy materiał w załączeniu).

Wicestarosta Piotr Bożko przedstawił wniosek Komisji dotyczący przedmiotowego materiału oraz odpowiedź Zarządu Powiatu (wniosek wraz ze stanowiskiem Zarządu w załączeniu).

Ponieważ wniosek Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny oraz wniosek Zarządu Powiatu są spójne (wniosek z dnia 17.06.2004 r. znak Zd.8022-24/04) Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się z prośbą o opinię prawną w kwestii głosowania wniosku Komisji.

Radca Prawny – Ewa Czerwińska poinformowała, iż wniosek Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny powinien zostać poddany pod głosowanie.

Starosta Bielski – Sławomir Jerzy Snarski poinformował, iż przegłosowanie spójnego ze stanowiskiem Zarządu Powiatu wniosku Komisji Ochrony Zdrowia, spowoduje, iż Rada Powiatu nie będzie podejmowała uchwały w przedmiotowej sprawie.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wniosek: „Zdaniem Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny wyrażanie opinii na temat ewentualnej likwidacji SP ZOZ Wojewódzkiego Zakładu Patomorfologii w Łomży ze względu na nieświadczenie usług na rzecz mieszkańców powiatu bielskiego jest bezprzedmiotowe”.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 15 „za”, 0 przeciwnych i 1 wstrzymującym się (1 radny nie brał udziału w głosowaniu) ww. wniosek Komisji przyjęła, w związku z czym bezprzedmiotowe stało się podejmowanie uchwały w sprawie opinii dotyczącej likwidacji SP ZOZ Wojewódzkiego Zakładu Patomorfologii w Łomży.

Ad 8.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Przyjęcie sprawozdania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z realizacji zadań w zakresie pomocy i wykorzystania środków PFRON w 2003 roku (sprawozdanie w załączeniu).

Przewodniczący Rady Powiatu powitał Panią Urszulę Kitlas – kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku Podlaskim, która poinformowała, iż nie ma nic do dodania i może odpowiedzieć na ewentualne zapytania radnych.

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag. Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie oraz poddał przedmiotowe sprawozdanie pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 17 „za”, 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących się jednogłośnie przyjęła sprawozdanie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z realizacji zadań w zakresie pomocy i wykorzystania środków PFRON w 2003 r.

Ad 9.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zasad częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłat za pobyt dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej oraz rodzinie zastępczej (projekt uchwały w załączeniu).

Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag. Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie. Następnie odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 13 „za”, 0 przeciwnych i 4 wstrzymujących się podjęła uchwałę w sprawie zasad częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłat za pobyt dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej oraz rodzinie zastępczej (uchwała Nr XXI/119/04 w załączeniu).

Ad 10.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w Statucie Powiatu (projekt uchwały w załączeniu).

Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag. Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie. Następnie odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 17 „za”, 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących się jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w Statucie Powiatu Bielskiego (uchwała Nr XXI/120/04 w załączeniu).

Ad 11.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zwolnienia z obowiązku dokonywania dopłat przy zamianie działek pomiędzy samorządem Powiatu Bielskiego a samorządem Województwa Podlaskiego (projekt uchwały w załączeniu).

Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag. Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie. Następnie odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 17 „za”, 0 przeciwnych i 0 wstrzymujących się jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zwolnienia z obowiązku dokonywania dopłat przy zamianie działek (uchwała Nr XXI/121/04 w załączeniu).

O godzinie 9.45 Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 10 – minutową przerwę w obradach sesji.

Ad 12.

Po wznowieniu obrad Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Bielskiego na 2004 rok (projekt uchwały w załączeniu).

W imieniu Zarządu Powiatu głos zabrał Starosta Bielski – Sławomir Jerzy Snarski, który poinformował, iż Zarządu Powiatu wnosi autopoprawkę do projektu uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Bielskiego na 2004 rok (autopoprawka Zarządu Powiatu w ww. sprawie została dostarczona radnym przed rozpoczęciem obrad dzisiejszej sesji Rady Powiatu oraz stanowi załącznik do protokołu). Proponowane zmiany zostały przedstawione na wniosek kierownika Powiatowego Zarządu Dróg w Bielsku Podlaskim. Nie powodują one zmiany wielkości deficytu budżetu powiatu, a są niezbędne w celu zabezpieczenia środków wynikających z ewentualnego wzrostu podatku VAT z 7% do 22%. Zmiany te umożliwią również zabezpieczenie środków na wykonanie dokumentacji technicznej oraz wkładu własnego powiatu przy ubieganiu się o środki pomocowe do wykonania zaplanowanych inwestycji.

Następnie Starosta Bielski – Sławomir Jerzy Snarski przedstawił wnioski Komisji dotyczący przedmiotowego materiału oraz odpowiedź Zarządu Powiatu (wnioski wraz ze stanowiskiem Zarządu w załączeniu).

Przewodniczący Rady Powiatu powitał Pana Leszka Aleksiejuka – Kierownika Powiatowego Zarządu Dróg w Bielsku Podlaskim. Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie.

Radny Bazyli Leszczyński zwrócił się z prośbą – o umożliwienie nauczycielom wychowania fizycznego pracującym w Zespole Szkół Nr 1 im. Marszałka J. K. Piłsudskiego w Bielsku Podlaskim uczestniczenia na etapie ustalania wstępnych koncepcji projektu modernizacji i renowacji stadionu szkolnego ww. szkoły. Następnie radny Bazyli Leszczyński stwierdził, iż w zakresie robót powinna zostać ujęta budowa skoczni wzwyż, budowa boiska do piłki ręcznej. Radny poinformował, iż koło do pchnięcia kulą ma inne wymiary niż koło do rzutu dyskiem i młotem, w związku z czym nie powinny być zapisane jako jedno zadanie. Ponadto radny Bazyli Leszczyński zwrócił się z pytaniem – czy boisko do tenisa ziemnego (o nawierzchni ceglanej) będzie również przeznaczone do gry w piłkę siatkową. Radny Bazyli Leszczyński zaproponował także zrezygnowanie z boiska do gier halowych i wprowadzenie boiska do tenisa ziemnego o nawierzchni ceglanej i sztucznej.

Radny Marek Antoni Łukaszewicz poinformował, iż jest zdziwiony treścią projektu zmian do budżetu powiatu na 2004 rok. Radny stwierdził, iż we wniosku została zapisana próba wyprowadzenia środków finansowych na 4 zadania projektowe. Podczas prac nad budżetem powiatu na 2004 rok radni wskazywali brak możliwości pozyskania środków na wskazane we wniosku zadania, co Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości. Radny Marek Antoni Łukaszewicz stwierdził, iż w działaniach Zarządu Powiatu brak jest konsekwencji, bowiem w budżecie powiatu nadal pozostawia się szereg zadań projektowych gdzie przewiduje się dalsze współfinansowanie w opracowywaniu dokumentacji projektowej na drogi. Radny Marek Antoni Łukaszewicz stwierdził, iż prawdopodobnie na kolejną sesję wpłynie następny wniosek w celu wyprowadzenia zadań inwestycyjnych. Radny Łukaszewicz stwierdził także, iż wnioski radnych mające uzasadnienie i merytoryczne poparcie nie znajdują właściwego odbioru w momencie ich składania.

Następnie radny Marek Antoni Łukaszewicz stwierdził, iż w projektach dokumentów dotyczących tablicy upamiętniającej 60 rocznicę Akcji Burza i Powstania Warszawskiego osoby tworzące te dokumenty podpierają się Radą Powiatu. W związku z powyższym radny Marek Antoni Łukaszewicz zwrócił się z pytaniem – czy radni, Zarząd Powiatu, prezydium Rady Powiatu lub Przewodniczący Rady Powiatu udzielili pozwolenia na obieg dokumentów związany z umieszczeniem ww. tablicy oraz o umieszczenie na tablicy napisu „Rada Powiatu”. Ponadto radny stwierdził, iż Przewodniczący nie dba o dobre imię Rady, Przewodniczący bowiem w pewien sposób odpowiada za obieg dokumentów w ww. sprawie. Radny Marek Antoni Łukaszewicz stwierdził, iż radni nie mogą pozwolić na podważanie autorytetu Rady Powiatu.

Radny Jerzy Iwańczuk odnosząc się do odpowiedzi Zarządu Powiatu na wnioski Komisji – Zarząd Powiatu informuje, iż ogłaszanie przetargów nastąpi w miesiącu lipcu br., w przypadku nie osiągnięcia środków na ul. Mickiewicza przetarg zostanie unieważniony; poprosił o wyjaśnienie – jakie dalsze działania planuje Zarząd Powiatu jeżeli przetarg na ulicę Mickiewicza zostanie unieważniony.

Przewodniczący Rady Powiatu odnosząc się do wypowiedzi radnego Łukaszewicza poinformował, iż od początku drugiej kadencji Rady Powiatu jest oskarżany o przetrzymywanie dokumentów adresowanych do wiadomości Rady Powiatu. W związku z powyższym wszystkie dokumenty, które kierowane są do wiadomości Rady Powiatu są przekazywane radnym.

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, iż po wyrażeniu woli przez Radę Powiatu w kwestii usunięcia napisu „Rada Powiatu” z projektu tablicy upamiętniającej 60-tą rocznicę Akcji Burza i Powstania Warszawskiego ww. napis zostanie z tablicy usunięty.

Starosta Bielski – Sławomir Jerzy Snarski odnosząc się do wypowiedzi radnego Bazylego Leszczyńskiego wyjaśnił, iż w odpowiedzi na wnioski Komisji nie zostały ujęte wszystkie zadania jakie są zapisane w projekcie przebudowy stadionu szkolnego przy Zespole Szkół Nr 1 im. Marszałka J. K. Piłsudskiego w Bielsku Podlaskim. Dyrektor szkoły, wydział Oświaty i Kultury oraz Zarząd Powiatu brali udział w pracach nad wykonaniem projektu przebudowy stadionu. Starosta Bielski wyjaśnił, iż budowa skoczni wzwyż została zaprojektowana i zapisana w ww. projekcie przebudowy stadionu, a kort do tenisa ziemnego będzie budowany oddzielnie. Zaprojektowane zostały także boiska sportowe do gry w piłkę siatkową i gry w koszykówkę, a także boiska do siatkówki plażowej i gry w piłkę nożną. Koło do pchnięcia kulą ma inne wymiary niż koło do rzutu młotem i koło do rzutu dyskiem, w związku z czym koła te nie będą połączone. Starosta Bielski wyjaśnił, iż na stadionie szkolnym przy Zespole Szkół Nr 1 nie można wykonać bieżni 400 m (dotychczasowa bieżnia – 360 m spełnia standardy lekkoatletyczne). Ponadto zaplanowana została przebudowa pawilonu wojskowego i adaptacja tego pomieszczenia. Rozważana jest także budowa drugiego boiska do tenisa ziemnego oraz ewentualna przebudowa łącznika i wykorzystanie go na natryski i sanitariaty. Następnie Starosta Bielski wyjaśnił, iż projekt przebudowy stadionu szkolnego przy Zespole Szkół Nr 1 im. Marszałka J. K. Piłsudskiego w Bielsku Podlaskim był wielokrotnie konsultowany oraz w dalszym ciągu możliwa jest jego modyfikacja.

Odnośnie wypowiedzi radnego Łukaszewicza Starosta Bielski – Sławomir Jerzy Snarski wyjaśnił, iż zasady ubiegania się o środki zmieniają się z minuty na minutę. Zarząd Powiatu nie odrzuca żadnych zadań, realizuje to co zostało przyjęte do realizacji przez Radę Powiatu. Pracownicy zatrudnieni w Powiatowym Zarządzie Dróg w Bielsku Podlaskim jak również osoba odpowiedzialna za promocję powiatu sami wykonują studia wykonalności, co daje duże oszczędności. Również Plan Rozwoju Lokalnego Powiatu Bielskiego na lata 2004-2006 został wykonany przez pracowników Starostwa Powiatowego w Bielsku Podlaskim.

Starosta Bielski jeszcze raz przypomniał, iż nie ma jasno określonych zasad ubiegania się o środki oraz zasad przydziału środków na kontrakty. Ponadto Starosta poinformował, iż z informacji jakie posiada (jako członek Komitetu Monitorującego) wynika, iż ul. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim nie znajdzie się w Kontrakcie Województwa. Starosta Bielski poinformował, iż jak wynika z rozmowy z Marszałkami Województwa Podlaskiego, jest duża szansa na potraktowanie priorytetowo ww. ulicy w środkach strukturalnych (jeżeli nie zostanie zapisana w Kontrakcie Województwa). Duży nacisk na remont ul. Mickiewicza wynika z tego, iż Burmistrz Miasta Bielsk Podlaski uzyskał z Kontraktu Województwa środki na wykonanie kanalizacji.

Starosta Bielski wyjaśnił, iż Kierownik PZD i Pani Wiceburmistrz Miasta Bielsk Podlaski wspólnie pracowali nad realizacją inwestycji na ul. Mickiewicza.

Starosta Bielski – Sławomir Jerzy Snarski poinformował, iż po uzyskaniu środków przez powiat bielski na ul. Mickiewicza zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie części zaplanowanej inwestycji (kanał deszczowy) do wysokości posiadanych środków.

Przewodniczący Rady Powiatu – Władysław Jagiełło powitał Pana Tadeusza Leszczyńskiego – Architekta Powiatowego oraz Pana Anatola Grzegorza Tymińskiego – Kierownika Wydziału Oświaty i Kultury Starostwa Powiatowego w Bielsku Podlaskim.

Radna Zinaida Kuprianiuk-Daniluk odnosząc się do wypowiedzi Starosty poinformowała, iż ul. Mickiewicza jest jedną z głównych arterii miasta Bielsk Podlaski (łączy miasto, kościół, zakład produkcyjny, cerkiew, cmentarz). W związku z wypowiedzią Starosty, iż jest szansa na pozyskanie środków radna Zinaida Kuprianiuk-Daniluk zwróciła się z pytaniem – jaka kwota została przewidziana w budżecie powiatu na 2004 rok na inwestycje na ul. Mickiewicza oraz jaki zakres robót zostanie wykonany do końca br.

Odnosząc się do wypowiedzi Starosty radny Marek Antoni Łukaszewicz stwierdził, iż Starosta podał nieprawdziwą informację. Z jednej strony bowiem Starosta informuje, iż nie ma żadnych zasad przy składaniu wniosków do Kontraktu Województwa, z drugiej natomiast strony powiat ponosi koszty na opracowanie studium wykonalności.

Ponadto radny Marek Antoni Łukaszewicz stwierdził, iż jak rozumie przyjęcie przez Radę Powiatu dotacji w kwocie 1.500 zł na pokrycie kosztów zakupu tablicy poświęconej 60 rocznicy Akcji Burza i Powstania Warszawskiego spowoduje umieszczenie tablicy w jednej z przedstawionych wersji. W związku z powyższym radny zwrócił się z pytaniem – która z wersji tablic zostanie przyjęta do realizacji (treść tablicy będąca załącznikiem do pisma Pana Jana Radkiewicza, czy Pana Henryka Bańkowskiego).

Przewodniczący Rady Powiatu – Władysław Jagiełło wyjaśnił, iż pomysłodawcą i wnioskodawcą umieszczenia na budynku Szkoły Muzycznej w Bielsku Podlaskim tablicy poświeconej 60 rocznicy Akcji Burza i Powstania Warszawskiego jest kpt. Henryk Bańkowski.

Radny Marek Antoni Łukaszewicz zgłosił wniosek formalny – o usunięcie z tablicy upamiętniającej 60 rocznicę Akcji Burza i Powstania Warszawskiego napisu: „w imieniu społeczeństwa powiatu bielskiego”, ponieważ do umieszczenia powyższego napisu konieczne jest przeprowadzenie referendum.

Przewodniczący Rady Powiatu – Władysław Jagiełło zwrócił się do radcy prawnego z pytaniem – czy umieszczenie na tablicy ww. napisu godzi w dobre imię społeczeństwa powiatu bielskiego.

Pani Ewa Czerwińska – radca prawny poinformowała, iż w projekcie uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu powiatu na 2004 rok jest propozycja udzielenia lub nieudzielania środków na ww. tablicę. W projekcie uchwały w przedmiotowej sprawie nie została zapisana treść napisu tablicy upamiętniającej 60 rocznicę Akcji Burza i Powstania Warszawskiego, w związku z czym głosowanie nad wnioskiem radnego Łukaszewicza nie ma podstaw prawnych.

Odnośnie napisu: „w imieniu społeczeństwa powiatu bielskiego” Pani Ewa Czerwińska wyjaśniła, iż Rada Powiatu reprezentuje społeczeństwo powiatu bielskiego, a także niejednokrotnie wyraża opinię w imieniu społeczeństwa. Ewentualna dyskusja na temat treści napisu na tablicy może powstać po przyznaniu wskazanych w projekcie uchwały środków.

Starosta Bielski Sławomir Jerzy Snarski odnosząc się do pytania radnej Zinaidy Kuprianiuk-Daniluk wyjaśnił, iż w budżecie powiatu na 2004 rok na ul. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim zostało przeznaczone 225 tys. zł. Pozytywne zaopiniowanie ww. zadania inwestycyjnego na panelu ekspertów (który odbędzie się po 10 lipca br.) wskaże na możliwość uzyskania dodatkowych środków. Jeżeli na inwestycję nie będą pozyskane środki z zewnątrz to zostanie wskazany rzeczowy zakres robót jaki będzie wykonany na ul. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim z własnych środków w 2004 roku. W lipcu br. zostanie ogłoszony przetarg na całość zadania. W przypadku nie otrzymania środków w ramach ZPORR (Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego) przetarg zostanie unieważniony i konieczne będzie ogłoszenie kolejnego przetargu na część zadania.

Odnośnie dyskusji dotyczącej tablicy poświęconej 60 rocznicy Akcji Burza i Powstania Warszawskiego radny Zdzisław Tworkowski stwierdził, iż bez wątpienia zryw bohaterskich ludzi z Warszawy należy upamiętnić, jednak nie powinno się tego robić w takiej formie. Radny stwierdził, iż przez 60 lat zostało wmurowanych wiele tablic w imieniu społeczeństwa. W związku z powyższym radny Zdzisław Tworkowski poinformował, iż tablica poświęcona ww. wydarzeniom powinna zostać ufundowana przez konkretne osoby. Radny Zdzisław Tworkowski stwierdził, iż nie ma potrzeby fundowania tablicy z pieniędzy podatnika, pieniędzy budżetowych.

Radny Zdzisław Tworkowski stwierdził, iż inną rzeczą jest pismo adresowane do Rady Powiatu przez mieszkańców wsi Truski, a inną rzeczą są „pyskówki dwóch panów”. Zarówno Pan Henryk Bańkowski jak i Pan Jan Radkiewicz pisma w przedmiotowej sprawie powinni przesyłać za pośrednictwem poczty. Korespondencja ta nie powinna być dostarczana a następnie kserowana z pieniędzy podatników przez pracowników Obsługi Rady Powiatu.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przypomniał, iż Rada Powiatu może w dniu dzisiejszym przyjąć lub odrzucić projekt uchwały w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu powiatu bielskiego na 2004 rok w wersji zaproponowanej przez Zarząd Powiatu.

Odnośnie treści napisu na projekcie tablicy poświęconej 60 rocznicy Akcji Burza i Powstania Warszawskiego Przewodniczący Rady Powiatu wyjaśnił, iż po podjęciu przez Radę Powiatu decyzji o usunięciu napisu „Rada Powiatu” napis z projektu tablicy zostanie usunięty.

Radny Aleksander Gołąbiecki zgodził się z wnioskiem radnego Zdzisława Tworkowskiego aby nie przeznaczać z budżetu powiatu środków na tablicę upamiętniającą 60 rocznicę Akcji Burza i Powstania Warszawskiego. Radny Aleksander Gołąbiecki poinformował, iż wniosek ten powinien zostać poddany pod głosowanie.

Następnie radny Aleksander Gołąbiecki stwierdził, iż obecnie trudno jest pozyskać środki z zewnątrz na realizację zaplanowanych inwestycji. 250 tys. zł jakie zostało przewidziane w budżecie powiatu na ul. Mickiewicza to za mało. W związku z powyższym radny Gołąbiecki stwierdził, iż nie powinno się zaczynać robót na ul. Mickiewicza jeżeli nie zostaną pozyskane środki w wysokości 50% środków potrzebnych do wykonania całego zadania. Ogłoszenie przetargu na inwestycje drogowe w tej chwili spowoduje, iż roboty zostaną rozpoczęte za około trzy miesiące. Radny zwrócił się z prośbą – aby Zarząd Powiatu przeanalizował i zastanowił się nad realizacją tej inwestycji w br. oraz nad pozyskaniem środków z zewnątrz.

Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, iż koszt wykonania tablicy poświęconej 60 rocznicy Akcji Burza i Powstania Warszawskiego wynosi 2.500 zł, z czego 1.500 zł to ewentualna pomoc ze strony powiatu bielskiego.

Radny Marek Antoni Łukaszewicz zwrócił się z pytaniem – czy po przyjęciu projektu uchwały w przedmiotowej sprawie (1.500 zł na tablicę upamiętniającą 60 rocznicę Akcji Burza i Powstania Warszawskiego) Rada Powiatu będzie miała wpływ na tekst jaki zostanie umieszczony na ww. tablicy.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło odnosząc się do powyższej wypowiedzi radnego Łukaszewicza wyjaśnił, iż Rada Powiatu podejmie decyzję odnośnie przyznania lub też nie przyznania pieniędzy inicjatorowi. Głosowanie nad umieszczeniem na tablicy napisu Rada Powiatu stanowi odrębną sprawę, bowiem Rada Powiatu może wypowiedzieć się w tej kwestii dopiero po przyznaniu środków na wskazany we wniosku cel.

Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie kolejnych uwag do projektu uchwały w przedmiotowej sprawie. Ponieważ radni nie zabierali głosu Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie.

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie wspólny wniosek radnego Zdzisława Tworkowskiego i radnego Aleksandra Gołąbieckiego – o nie przeznaczane z budżetu powiatu środków w kwocie 1.500 zł na tablicę upamiętniającą 60 rocznicę Akcji Burza i Powstania Warszawskiego.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 7 „za”, 6 przeciwnych i 4 wstrzymujących się ww. wniosek przyjęła.

Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, iż w związku z tym, że Rada Powiatu nie wyraziła woli na przekazanie kwoty 1.500 zł na tablicę upamiętniającą 60 rocznicę Akcji Burza i Powstania Warszawskiego dalsza dyskusja nad treścią tablicy jest bezprzedmiotowa.

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 13 „za”, 0 przeciwnych i 4 wstrzymujących się podjęła uchwałę w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu powiatu bielskiego na 2004 rok z powyżej przyjętym wnioskiem (uchwała Nr XXI/122/04 w załączeniu).

Następnie Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, iż radni mogą wnieść dobrowolną wpłatę na tablicę poświęconą 60 rocznicy Akcji Burza i Powstania Warszawskiego.

Ad 13.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie Programu Współpracy Powiatu Bielskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2004 r (projekt uchwały w załączeniu).

Wicestarosta Piotr Bożko przedstawił wnioski Komisji dotyczące przedmiotowego materiału oraz odpowiedź Zarządu Powiatu (wnioski wraz ze stanowiskiem Zarządu w załączeniu). Uzupełniając odpowiedź na wnioski Komisji Wicestarosta poinformował, iż Powiatowa Społeczna Rada Do Spraw Osób Niepełnosprawnych zapoznała się z projektem uchwały w przedmiotowej sprawie i zaopiniowała go pozytywnie (uchwała Powiatowej Społecznej Rady Do Spraw Osób Niepełnosprawnych w ww. sprawie w załączeniu).

Przewodniczący Rady Powiatu zwrócił się do radnego Sergiusza Łukaszuka – Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Porządku Publicznego z pytaniem – czy Komisja podtrzymuje swój wniosek.

Radny Sergiusz Łukaszuk poinformował, iż wyjaśnienia Zarządu Powiatu są jego zdaniem wystarczające, natomiast pozostali członkowie Komisji powinni wypowiedzieć się w tej sprawie indywidualnie.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady Powiatu poddał pod głosowanie odrzucony przez Zarząd Powiatu wniosek Komisji Oświaty o treści: „Komisja Oświaty, Kultury i Porządku Publicznego odnosząc się do projektu uchwały w sprawie Programu Współpracy Powiatu Bielskiego z organizacjami pozarządowymi na 2004 rok wnioskuje o ujęcie w § 3 ust 1 projektu uchwały punktu 4 o treści: „4) Powiatowa Społeczna Rada Do Spraw Osób Niepełnosprawnych”.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 0 „za”, 6 przeciwnych i 9 wstrzymujących się (w obecności 15 radnych) ww. wniosek Komisji Oświaty, Kultury i Porządku Publicznego odrzuciła.

Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag. Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie. Następnie odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 9 „za”, 0 przeciwnych i 6 wstrzymujących się (w obecności 15 radnych) podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia programu współpracy Powiatu Bielskiego z organizacjami pozarządowymi na 2004 r. (uchwała Nr XXI/123/04 w załączeniu).

O godzinie 11.10 Przewodniczący Rady Powiatu poinformował, iż z dalszej części obrad XXI sesji został zwolniony radny Mirosław Bałło, w związku z czym w posiedzeniu sesji uczestniczyło16 radnych.

Ad 14.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Podjęcie uchwały Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu powiatu bielskiego podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zleconego zadania (projekt uchwały w załączeniu).

Przewodniczący Rady Powiatu otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie uwag. Ponieważ radni nie zgłosili żadnych uwag Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie. Następnie odczytał numer, tytuł i treść projektu uchwały w przedmiotowej sprawie oraz poddał ją pod głosowanie.

Rada Powiatu w głosowaniu jawnym stosunkiem głosów 12 „za”, 0 przeciwnych i 4 wstrzymujących się podjęła uchwałę w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Powiatu Bielskiego podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zleconego zadania (uchwała Nr XXI/124/04 w załączeniu).

Ad 15.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Interpelacje i zapytania radnych. Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie interpelacji i zapytań.

Radny Marek Antoni Łukaszewicz przypomniał, iż Starosta Bielski na sesji w dniu dzisiejszym informował o tym, iż Plan Rozwoju Lokalnego Powiatu Bielskiego opracowali pracownicy, studium wykonalności dla poszczególnych projektów opracowują pracownicy, zostały złożone wnioski do kontraktu oraz podał informację o braku zasad w podziale środków, poniesieniu kosztów przy opracowaniu studium wykonalności.

Radny Marek Antoni Łukaszewicz przypomniał, iż Kontrakt Województwa został przyjęty i zatwierdzony przez Zarząd Województwa. Następnie radny Marek Antoni Łukaszewicz podziękował Staroście Bielskiemu za to, iż w grupie wniosków do Kontraktu Województwa został złożony wniosek na modernizację drogi we wsi Jakubowskie.

Ponadto radny Łukaszewicz poinformował, iż w podziale środków z kontraktu uczestniczy także Komitet Sterujący, natomiast Starosta informuje, iż nie ma zasad podziału środków.

Przewodniczący Rady Powiatu odnosząc się do powyższej wypowiedzi radnego Łukaszewicza poinformował, iż na szczeblu wojewódzkim jest Komitet Sterujący oraz Komitet Monitorujący (którego członkiem jest Starosta Bielski).

Radny Zdzisław Tworkowski stwierdził, iż miasto Bielsk Podlaski stanowi 50% mieszkańców powiatu bielskiego, 9 radnych Rady Powiatu reprezentuje społeczeństwo miasta Bielsk Podlaski. Ponieważ jakość chodników na ul. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim jest w złym stanie technicznym – chodniki zostały wykonane na początku lat 90-tych radny Zdzisław Tworkowski zgłosił do Zarządu Powiatu zapytanie – w jaki sposób Zarząd Powiatu planuje sukcesywnie wymianę i naprawę chodników przy ul. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim (od ul. Piłsudskiego do wysokości Kościoła pw. Matki Bożej z Góry Karmel).

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło rozszerzył ww. wniosek radnego Tworkowskiego o treść: w jaki sposób Zarząd Powiatu planuje rozwiązanie problemu wymiany chodników na ul. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim na odcinku od Starostwa Powiatowego do Ratusza Miejskiego oraz od Ratusza Miejskiego do Kościoła pw. Matki Bożej z Góry Karmel – zgodnie ze złożoną wcześniej interpelacją.

Starosta Bielski Sławomir Jerzy Snarski poinformował, iż jest w Komitecie Monitorującym, który również ma możliwość odnoszenia się do sposobu wykorzystania środków kontraktowych. Odnośnie drogi we wsi Jakubowskie Starosta Bielski wyjaśnił, iż ww. droga była przewidziana do realizacji oraz pojawiła się szansa na wprowadzenie jej do Kontraktu Województwa. Wszelkie zasługi należy przypisać radnemu Zbigniewowi Szpakowskiemu oraz Wójtowi Gminy Boćki – Stanisławowi Derehajło.

Odnośnie zasad ubiegania się o środki z Kontraktu Województwa Starosta Bielski poinformował, iż nie ma szczegółowych zasad, zapisy są ogólne i mało precyzyjne.

Następnie Starosta Bielski poinformował, iż odpowiedź na interpelację dotyczącą ul. Mickiewicza zostanie udzielona na piśmie. Ponadto Starosta poinformował, iż zostały zakupione materiały, wymiana zniszczonych chodników będzie sukcesywnie prowadzona.

Starosta Bielski Sławomir Jerzy Snarski stwierdził, iż nie jest ważne miejsce zamieszkania radnych wchodzących w skład Rady Powiatu, tylko miejsce reprezentowania społeczeństwa powiatu bielskiego.

Radny Marek Antoni Łukaszewicz przypomniał, iż podziękował Staroście za złożenie wniosku a nie za „ jego załatwienie”.

Następnie radny Marek Antoni Łukaszewicz poinformował, iż oczekuje odpowiedzi na dwa pisma. W odpowiedzi na wniosek radny został zobowiązany przez Starostę do wpłacenia kwoty 12,30 zł za udostępnienie kopii protokołu z XVI sesji. Radny Marek Antoni Łukaszewicz wpłacił pieniądze, natomiast nie otrzymał kopii protokołu z XVI sesji Rady Powiatu.

Ponadto radny Marek Antoni Łukaszewicz poinformował, iż w dalszym ciągu oczekuje na rozstrzygnięcie przewidziane prawem na drugi wniosek – udostępnienia kopii stanowiska grupy radnych przeciwnego do wniosku o odwołanie Przewodniczącego Rady Powiatu. Radny Marek Antoni Łukaszewicz zwrócił się do Starosty Bielskiego z prośbą o nie pozostawianie „sprawy w próżni” tylko o wydanie decyzji w tej sprawie.

Radny Zdzisław Tworkowski odnosząc się do wypowiedzi Starosty poinformował, iż mówił o 9 radnych mieszkających w mieście Bielsk Podlaski i wybranych z okręgu Nr 1 i Nr 2 miasta Bielsk Podlaski.

Starosta Bielski Sławomir Jerzy Snarski poinformował, iż sprawdzi na jakim etapie znajduje się obecnie sprawa odpowiedzi na wnioski radnego Łukaszewicza.

Przewodniczący Rady Powiatu poprosił radnych o zabieranie głosu i zgłaszanie dalszych interpelacji i zapytań, a wobec ich braku zamknął dyskusję w tym punkcie.

Ad 16.

Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Jagiełło przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad sesji – Wnioski i oświadczenia radnych. Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję w tym punkcie zwracając się do radnych z prośbą o zabieranie głosu i zgłaszanie wniosków. Ponieważ rani nie zabierali głosu i nie zgłaszali żadnych wniosków Przewodniczący Rady Powiatu zamknął dyskusję w tym punkcie.

Ad 17.

Porządek obrad został wyczerpany. W związku z tym Przewodniczący Rady Powiatu podziękował wszystkim obecnym za udział w sesji, życzył udanego wypoczynku, po czym o godzinie 11.40 zamknął posiedzenie XXI sesji Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała: Joanna Popławska.

 

Władysław Jagiełło
Przewodniczący Rady Powiatu w Bielsku Podlaskim

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Bielskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Wоjсiесh Сhаrytоn

Wprowadzający: Wоjсiесh Сhаrytоn

Data wprowadzenia: 2004-09-06

Data modyfikacji: 2004-09-06

Opublikował: Wоjсiесh Сhаrytоn

Data publikacji: 2004-09-06